Trekanten Testløp 2/3

IMG 4428Etter en matpause ved Trollheimshytta fortsatte vi på turen vår. Det er tre ruter fra Trollheimshytta til Jøldalshytta, over Geithetta, over Trollhetta eller opp Svartådalen. Siden vi skulle gjøre unna hele Trekanten på en dag, og det var meldt surt vær , var planan vår å løpe opp Svartådalen.

GOPR0085IMG 4430GOPR0089

De første kilometerene var preget av myr (i motbakke) og lite løpbar sti. Lite løpbar for oss, sikkert helt innafor for en orienteringsløper. Etter en stund åpnet dalen seg opp for oss og stien fulgte elven oppover. Vakkert og trollsk, men samtidig ikke den lettløpte dalbunnen jeg hadde forestilt meg. Nok en gang viser det seg at den kartlesningen jeg hadde gjort på forhånd ikke hadde gitt meg korrekt inntrykk av hvor kuppert deler av etappen kom til å være, og kart viser jo uansett ikke forskjell på barnålsstier og stier fulle av røtter og stein. Til tross for dette fikk vi etter hvert opp farten og løp med grei fart der stien tillot det og gikk fort der løping ikke var et alternativ.  Halvveis inn i denne etappen så begynte desverre kneet mitt å krangle litt og jeg ble nødt til å be de andre om å senke tempoet. Alle var inneforstått med at tregeste mann satte tempoet og med et kranglete kne så ble det mitt tempo resten av denne etappen.

Regnet vi hadde ventet på hele dagen kom også i løpet av denne etappen så for min del ble det og pakke vek kameraet. Siden jeg hadde glemt å skru av Go-Pro kameraet etter å ha ladet det på fredagen så var det selvfølgelig tomt for strøm allerede før vi gikk fra hytta på morgenen og jeg hadde da kun et vanlig kompaktkamera og det er ikke like glad i vann som Go-Pro kameraet. Så jeg fikk ingen bilder av det miserable været og ingen bilder av grusveien der vi kunne løpt og hatt flott fart det siste strekket opp Svartådalen.

En liten km før Jøldalshytta kom stien fra Gjevilvasshytta ned fra fjellet og vi stoppet opp for å diskutere hvorvidt vi skulle innom Jøldalshytta som planlagt eller om vi skulle dra rett over fjellet og forsøke og rekke middagen på hytta. En kort diskusjon senere var vi enige om at vi sikkert ville sitte inne litt ekstra i varmen hvis vi gikk innom Jøldalshytta og derfor bruke bortimot en time på de to kilometerene. Vi fant frem mer varme klær, fikk i oss litt mat og krysset fingrene for at vi skulle rekke middagen.

Lorem ipsum dolor sit amet.